עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות

פיתוח, עיצוב וקידום אתרי מכירות, אתרי תדמית ומסחר מקוון מ - 2009
prosites.site/
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון

שירותי קצין בטיחות בתעבורה חיסכון במשאבי ניהול

21/06/2018 11:56
פרוסייטס
ישרותי קצין בטיחות בתעבורה, קצין בטיחות
למה כדאי גם לארגון קטן לצרוך שירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ

ננסה להסביר למה לדעתנו, העברת ניהול צי הרכב לחברה המספקת שירותי קצין בטיחות בתעבורה. חברות בינוניות ובעיקר חברות קטנות המצויות בהליכי התפתחות  מואצת  עוברות הצטיידות ברכבים המשרתים את החברה בתהליך הדרגתי.
ננסה להצביע על כך שכאשר ארגון נמנע משימוש בשירותי קצין בטיחות בתעבורה, יכולה התנהלות זאת לשמש כחסם, בלם סמוי לתהליכי ההתפתחות המתוכננים לחברה. 

ללא קשר אם החברה בה מדובר משתמשת ברכבי החברה לצרכים יצרניים או שכלי הרכב משמשים לצורכי מנהלה ולשימוש עובדי החברה לאחר שעות העבודה. ונדגיש שאנו מתייחסים גם לציי רכב אשר נופלים במספרם מהמספרים הנקובים בתקנות התעבורה ואשר מחייבים עירוב של חברה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור חוץ או השמה של קצין בטיחות בתעבורה כעובד החברה.
המספרים משתנים וכיום רבות מהחברות הקטנות, בוחרות לפנות לחברות המובילות ולהיעזר בשירותיו של קצין בטיחות בתעבורה לצורך ניהול צי הרכב שלהן. המספרים המצוינים בתקנות התעבורה הם: 40 - כלי רכב פרטיים,  20 - כלי רכב כבדים או רכבי הסעות או 20 - כלי רכב מסוגים שונים.

שירותי קצין בטיחות בתעבורה לחיסכון במשאבים ולייעול הניהול

ניהול יעיל ונכון של צי רכב, מאפשר קיום שליטה ובקרה על האמצעים המושקעים בתחום זה ואשר ללא בקרה נאותה, עלולים להגיע לממדים, שכל חברה מתפתחת וצומחת לא תעמוד בהם. לעתים חוסר שליטה אף יגרור עיכוב משמעותי בתהליך ההתפתחות עד קריסה מוחלטת בשל שקיעת הרווחיות גם לאור הוצאות לא צפויות. תפקידה של חברה לשירותי קצין בטיחות בתעבורה לשפר את השליטה והבקרה וגם להקטין הוצאות צפויות ולא צפויות כאחת.

צי הרכב (כאמור ללא קשר לאופיו), פועל בסביבה דינמית ומשתנה תמידית העמוסה במשתנים שאינם צפויים. כאשר הארגון קטן ומפעיל לדוגמה 8 כלי רכב, הרי שלכאורה לפי התקינה, אין צורך במינוי קצין בטיחות בתעבורה ולא הזדקקות לשירותי קצין בטיחות בתעבורה במיקור-חוץ.
אולם כאשר החברה אנו בוחנים את המשאבים הניהוליים שיש להשקיעה בשמירה על תקינותו של צי הרכב, טיפולים, רישוי, התחדשות, טיפול מול גורמי חוץ כגון חברת דלק ורשויות האכיפה,פיקוח והדרכת מפעילי הרכב (גם כאשר מדובר ברכב פרטי אנו יודעים שהטכנולוגיה מתפתחת ומזמנת לנו צורך תמידי, בהתעדכנות ולמידה של טכנולוגיות אלה ויישום השימושים בה). תכנון הוצאות עתידיות לצורך הוספת כלי רכב  וכו'.

ניתן לפרוט את המשתנים כולם לסכומי כסף אשר בהצטברם ללא פיקוח מתאים עלולים להיות לעול לכל חברה ובעיקר לחברה קטנה.

תכנית עסקית, ניהול ושירותי קצין בטיחות בתעבורה

בחברה קטנה שבא לא נעזרים בשירותי קצין בטיחות בתעבורה, מי שנושא באחריות לרכבי החברה הוא הבעלים או המנכ"ל. אחריות זאת היא אישית. כאמור ריבוי משתנים שדורש טיפול והתייחסות, יכול לשמש כאבן שואבת לתשומת לב ושעות עבודה המופנות לניהול צי הרכב, במקום שהושקעו במשימות ניהול יצרניות או בתהליכי הפיתוח של החברה שיבטיחו את מימוש מלוא הפוטנציאל תוך עמידה בתכניות העסקית.

תכנית עסקית של כל חברה מתפתחת שואף לצמצם משמעותית את קיומם של משתנים בלתי צפויים או בלתי נשלטים ולהגדיל את השפעתם של משתנים נשלטים וצפויים. כאמור, ללא קשר לגודל החברה, כאשר מערבים בניהול צי רכב, חברה ייעודית לשירותי קצין בטיחות בתעבורה מצמצמים באופן משמעותי ביותר את השפעתם של המשתנים הבלתי צפויים שמקורם בצי הרכב של החברה.